Kom og prøv eRoning

eRoning er til dig der gerne vil træne styrke og kondition i fællesskab med andre – alle kan være med uanset alder og kondition.

Vi har en videoinstruktør, der guider os igennem sjov motiverende træning. Vi går ikke op hvor meget du trykker, men hvordan du trykker, og vi hjælper løbende med korrekt roteknik, så du undgår skader.

Der var opstart for nye eRoere i uge 2 – 2024, men hvis du gik glip af den og gerne vil være med alligevel, så ring til Linda Kærgaard på 6154 5451

Første gang er der sat tid af til omklædning, rundvisning, samt introduktion til romaskinen. Anden og tredje gang er vi klar til at ro, når timen starter, så mød op lidt før og vær omklædt og klar på romaskinen når timen starter. Lørdag slutter vi af med lidt socialt samvær.

Efter intro-ugen kan du komme og ro, når det passer dig, eller deltage på klubbens andre hold.  Vi har faste hold med instruktør hver mandag og onsdag kl. 17-18 samt en masse andre tilbud om træning på andre dage og tider.

Klik her (ny fane) og book din plads på introugen. Tilmelding til første dag er en tilmelding til hele ugen.  Hvis du er forhindret i at deltage en af dagene, men gerne vil være med alligevel, så finder vi ud af det.

Intro-ugen koster 100 kr. som betales ved tilmelding.  Ønsker du derefter at fortsætte dit medlemskab koster det 100 kr. for fri træning til og med marts 2024.

Herefter koster et medlemskab som eRoer 1.000 kr. helårligt.

Fuldt medlemskab med roning indendørs og på vandet koster 1.700 kr. helårligt.

Et medlemskab i Horsens Roklub giver adgang til ubegrænset træning.

Vi oplever at mange melder sig ind i Horsens Roklub fordi de søger ergometer roning som træningsform.  Nogle bliver efterfølgende tiltrukket af roningen og kommer med på vandet, men det er ikke en forudsætning eller krav.

Instruktion og træning varer ca. 60 minutter.  Roning ser enkelt ud, men det er en serie af bevægelser, der stiller visse udfordringer til din koordination; nogen rammer den rent første gang, andre skal bruge flere gange.  Vi hjælper dig med at forbedre din teknik undervejs.  Roning er i øvrigt den sportsgren der bruger næstflest muskelgrupper.

eRoning kræver ikke specielt udstyr, bare almindeligt sportstøj og et par indendørs kondisko.  Husk en drikkedunk og tag gerne også et lille håndklæde med – der er nogle der kommer til at svede af træningen.

Et par sko: Hælen må ikke være for bred, for den skal kunne være i den formstøbte hæl på romaskinen.

En t-shirt: ikke for lang og ikke for løs, da den så risikerer at sidde fast i mekanikken.

Et par tights/shorts: Gerne tætsiddende og elastisk, så stoffet giver sig, når du bevæger dig.

Vil du vil du være med? så tilmeld dig her på MemberLink (ny fane)

Har du spørgsmål så kontakt Linda Kærgaard på 6154 5451

Vores sponsorer holder os flydende - tak!